شرح
سطح اکسیدهای نیتروژن اندازهگیری شده بالاتر از مقداری است که باید باشد.
میزان آلایندگی گازهای خروجی بیش از اندازه بالا است (بالاتر از 7 گرم اکسیدهای نیتروژن بر کیلووات). میزان انتشار اکسیدهای نیتروژن از خودرو بیش از حد مجاز است. عملکرد کاهش گشتاور فعال میشود.
علت
کنترل یونیت تشخیص داده است که سیستم SCR بهدرستی اکسیدهای نیتروژن را نمیکاهد.
• کیفیت احیاکننده پایین است.
• کیفیت سوخت از لحاظ میزان گوگرد پایین است. اگر مقدار گوگرد برای Euro 5 بیش از 10 قسمت در میلیون و برای Euro 4 بیش از 50 قسمت در میلیون باشد، کارآیی مبدل کاتالیستی SCR کاهش مییابد.
• مقادیر اکسیدهای نیتروژن خارج شده از موتور به سمت سیستم SCR بیش از اندازه بالا هستند.
• مبدل کاتالیستی آسیب دیده یا مسدود شده است.
• وجود نقص در سیستم SCR
• معیوب بودن سنسور دمای گازهای خروجی T113 واقع در بالادست مبدل کاتالیستی SCR.
• سنسور اکسیدهای نیتروژن، مقدار نادرستی را ارسال میکند.