شرح خطاهای شناسایی شده در حافظه داخلی ECU. یک بررسی خطا بر روی حافظهها انجام میشود. خطاها برای انواع مختلف حافظه به روشهای گوناگونی شناسایی میگردند. علت خطا در سختافزار کنترل یونیت.
شرح نرمافزار ECU، بررسیهای منظمی در خصوص رویدادهای غیرمنتظره یا ممنوع انجام میدهد. اگر چنین رویدادی شناسایی گردد، کد خطای مربوطه فعال میشود. علت ایرادات نرمافزار.
شرح وجود بار بیش از حد مجاز در پردازنده کنترل یونیت یا حافظه شناسایی شده است. بررسیهای منظم بار پردازنده کنترل یونیت و کاربرد حافظه توسط سیستم انجام میگیرد. • کاربرد حافظه > 85% • بار پردازنده کنترل یونیت در 50 هرتز > 70% • بار پردازنده کنترل یونیت در 100 هرتز > 80 % • بار کل پردازنده کنترل یونیت > 85% علت شرایط خارجی غیرعادی، مانند وجود...
خطا در حافظه سختافزار کنترل یونیت شرح خطاهایی در حافظه داخلی کنترل یونیت به تشخیص رسیده است. یک بررسی خطا بر روی حافظهها انجام میشود. خطاها برای انواع مختلف حافظه به روشهای گوناگونی شناسایی میگردند. علت • سختافزار خارجی به کنترل یونیت BMU متصل شده است. • نرمافزار کنترل یونیت BMU مشکل دارد. • بروز نقص در سختافزار کنترل یونیت BMU.
عملیات ممنوع نرمافزار شرح نرمافزار ECU، بررسیهای منظمی در خصوص رویدادهای غیرمنتظره یا ممنوع انجام میدهد. اگر چنین رویدادی شناسایی گردد، کد خطای مربوطه فعال میشود. علت ایرادات نرمافزار.
بار بیش از حد مجاز در نرمافزار شرح وجود بار بیش از حد مجاز در پردازنده کنترل یونیت یا حافظه شناسایی شده است. بررسیهای منظم بار پردازنده کنترل یونیت و کاربرد حافظه توسط سیستم انجام میگیرد. • مصرف حافظه > 85%. • بار پردازنده کنترل یونیت در 50 هرتز > 70%. • بار پردازنده کنترل یونیت در 100 هرتز > 80%. • بار کل پردازنده کنترل یونیت > 85%...
انبارش متناقض اطلاعات RAM شرح حافظهای که اطلاعات مربوط به پیکربندی را ذخیره میکند متناقض است. بخشی از حافظه RAM داخلی برای ذخیره سازی اطلاعات مربوط به پیکربندی بهکار میرود. هنگام راهاندازی سیستم، اطلاعات فشرده از یک حافظه موقت خوانده میشود. این اطلاعات فشرده باز میشوند و در بخشی از حافظه RAM که برای اطلاعات پیکربندی بهکار میرود ذخیره م...
اطلاعات شناسایی کنترل یونیت BMU موجود نیست شرح اطلاعات شناسایی کنترل یونیت BMU موجود نیست. نمونهای از این گونه اطلاعات عبارت است از شماره فنی مجموعه قطعه و کدهای VIN خودرو. هنگام راهاندازی کنترل یونیت BMU، فایلهای حاوی اطلاعات شناسایی کنترل یونیت خراب شده یا از بین رفته است. خواندن اطلاعات شناسایی از روی حافظه دائمی مقدور نیست. علت هنگامی...
دادههای کارکرد مفقود است شرح دادههای کارکرد ذخیره شده در حافظه دائمی مفقود است. هنگام راهاندازی ECU، فایلهای حاوی دادههای کارکرد معیوب هستند یا مفقود میباشند. دادههای کارکرد ذخیره شده را نمیتوان از حافظه دائمی خواند. علت هنگامیکه ECU درحال نوشتن فایلهای حاوی دادههای کارکرد بوده است، ولتاژ 30 سیستم خاموش شده است.
پارامترهای عملکرد مفقود میباشند شرح مقادیر مربوط به پارامترهای EOL وجود ندارند. هنگام راهاندازی ECU، فایلهای حاوی پارامترهای EOL معیوب هستند یا مفقود میباشند. پارامترهای EOL را نمیتوان از حافظه دائمی خواند. علت هنگامیکه BMU E81 درحال نوشتن فایلهای حاوی پارامترهای EOL بوده است، ولتاژ 30 سیستم خاموش شده است.
وجود نقص الکتریکی در HEV-CAN شرح خطای ارتباطی. بررسی CAN مربوط به HEV-CAN دارای وضعیت Off میباشد. یک مدار در HEV-CAN مفقود است. اگر بررسی CAN مربوط به HEV-CAN دارای وضعیت Off باشد، کد خطا فعال است. اگر بررسی CAN به مدت 1,100 هزارم ثانیه دارای وضعیت Off نباشد، کد خطا غیرفعال است. کد خطا در موارد زیر ذخیره نمیشود: • در صورتی که ولتاژ 15 قطع...
ارتباط CAN مربوط به HEV-CAN وجود ندارد شرح خطای ارتباطی. بافر HEV-CAN سرریز شده است. HEV-CAN دارای مدار باز است. این نقص در صورتی شناسایی میشود که کنترل یونیت تلاش کند پیامهای CAN را در HEV-CAN ارسال نماید و تأییدیه دریافت پیام از سایر یونیتها دریافت نکند. این امر موجب سرریز شدن بافر انتقال داخلی میگردد. اگر بافر به مدت بیش از 50 هزارم ثان...
وقفه طولانی در گره CAN GMS شرح ارتباط با GMS قطع شده است. اگر پیام CAN به مدت 200 هزارم ثانیه وجود نداشته باشد، کد خطا فعال میشود. در صورت دریافت پیام CAN، کد خطا غیرفعال میگردد. در شرایط زیر کد خطا ایجاد نمیشود: • درصورتیکه ولتاژ 15 خاموش باشد. • طی 2 ثانیه نخست پس از روشن شدن ولتاژ 15. • درصورتیکه ولتاژ تغذیه کمتر از 22 ولت باشد....
وقفه طولانی در گره CAN مبدل ولتاژ E84 (DCC) شرح ارتباط با مبدل ولتاژ قطع شده است. اگر پیام CAN مبدل ولتاژ به مدت 200 هزارم ثانیه وجود نداشته باشد، کد خطا فعال میشود. در صورت دریافت پیام CAN مبدل ولتاژ، کد خطا غیرفعال میگردد. در شرایط زیر کد خطا ایجاد نمیشود: • درصورتیکه ولتاژ 15 خاموش باشد. • طی 2 ثانیه نخست پس از روشن شدن ولتاژ 15. •...
وجود نقص الکتریکی در RES-CAN شرح وجود اتصال کوتاه در RES-CAN. اگر بررسی CAN مربوط به RES-CAN دارای وضعیت Off باشد، کد خطا فعال است. اگر بررسی CAN به مدت 1,100 هزارم ثانیه دارای وضعیت Off نباشد، کد خطا غیرفعال است. کد خطا در موارد زیر ذخیره نمیشود: • در صورتی که ولتاژ 15 قطع باشد. • طی 2 ثانیه نخست پس از روشن شدن ولتاژ 15. • در صورتی که ول...
ارتباط CAN مربوط به RES-CAN وجود ندارد شرح خطای ارتباطی. بافر RES-CAN سرریز شده است. RES-CAN دارای مدار باز است. این نقص در صورتی شناسایی میشود که کنترل یونیت تلاش کند پیامهای CAN را در RES-CAN ارسال نماید و تأییدیه دریافت پیام از سایر یونیتها دریافت نکند. این امر موجب سرریز شدن بافر انتقال داخلی میگردد. اگر بافر به مدت بیش از 50 هزارم ثان...
وقفه طولانی در گره CAN IBU شرح ارتباط با IBU قطع شده است. اگر پیامهای CAN به مدت 200 میلیثانیه از IBU دریافت نشود، کد خطا فعال میشود. در صورت دریافت مجدد پیامهای CAN از IBU، کد خطا غیرفعال میگردد. در شرایط زیر کد خطا ایجاد نمیشود: • در صورتی که ولتاژ 15 قطع باشد. • طی 2 ثانیه نخست پس از روشن شدن ولتاژ 15. • در صورتی که ولتاژ تغذیه ک...
نقص در واحد کنترل شارژ شرح رله محافظ جریان مثبت یا منفی نمیتواند بسته شود یا اینکه جوش خورده است و نمیتواند باز شود. مدار شارژ اولیه بیش از حد گرم شده است یا معیوب میباشد. فرسودگی رله بالاست. نقص در مرحله توان رله BDU یا واحد کنترل شارژ. رله منفی گیر کرده است یا کلید مربوطه معیوب است. رله مثبت گیر کرده است یا کلید مربوطه معیوب است. علت...
ولتاژ سلولهای باتری رانش E83 بیش از حد زیاد است شرح ولتاژ سلولها بالاتر از حد مجاز است. علت اندازهگیری خاموش میشود. باتری رانش فرصتی برای انجام متعادلسازی سلول نداشته است. کنترل توان از ناحیه GMS ضعیف است. سلولها معیوب یا فرسوده هستند.
ولتاژ سلولهای باتری رانش E83 بیش از حد کم است شرح ولتاژ سلولها پایینتر از حد مجاز است. علت اندازهگیری خاموش میشود. باتری رانش فرصتی برای انجام متعادلسازی سلول نداشته است. خودرو مدتی طولانی پارک شده و باتری رانش تخلیه گردیده است. کنترل توان در سیستم هیبرید ضعیف است. سلولها معیوب یا فرسوده هستند.
1 - 20 از ( 254 ) رکورد