علت
وجود نقص داخلی در یونیت اصلی. این نقص ممکن است ناشی از انسداد پمپ دیافراگمی یا بروز مشکل در پمپ دیافراگمی نیز باشد.
نکات
در اثر وجود این اشکال، تزریق احیاکننده خاموش میشود.
این نقص میزان انتشار اکسیدهای نیتروژن (NOx) خودرو و چراغی که درباره سطح بالای آلایندهها در مجموعه آمپرها هشدار میدهد را تحت تاثیر قرار میدهد. در خودروهای مجهز به کنترل اکسیدهای نیتروژن یک پیام متنی نیز نشان داده میشود.
خودروهای مجهز به کنترل اکسیدهای نیتروژن
یک کد خطای فعال حداکثر گشتاور موتور را تا تقریباً 40% محدود میکند.
کد خطای فعال را نمیتوان از کنترل یونیت حذف کرد. پس از رفع خطا، برای آنکه کد خطا غیرفعال گردد، کنترل یونیت باید تأیید کند که نقص مربوطه رفع شده است.